En flygvärdinnas lata liv

Dagarna under standby passerar så konstigt sakta, men för fort. Nu har HELA dagen snart gått och jag har som vanligt inte gjort speciellt mycket. Jag har försökt se programmet om gatuhundarna, som visades på svt, i flera dagar nu. Min internet uppkoppling är minst sagt katastrof (som så mycket annat som araberna försöker avra moderna med i detta land) och jag kan knappt vänta tills jag kommer till någon europa destination var saker och ting fungerar som det ska.

 

Farfar kom förbi för att underhålla mig men som vanligt ville han nog mest bara leka med "maccen" som han så vackert kallar min röda flickdator.. Han åt mina utsökta pannkakor oxå innan han tog sin klassiska taktikare på soffan..trevligt sällskap.. Han ser lika förvånad ut varje gång han tuggar i sig maten hos mig och utbrister varje gång  "du kan juh laga mat Louise, imponerande!" Pannkakorna är nästan slut, Tack mattias. Nu slipper de mögla..varför kan jag inte göra något med måtta? Nästa gång ska jag pröva sätta i äpplen, tror äpplen är min grej. Men Sofia gillade inte att ha äpplen i soppan.. vem kan inte gilla äpplen? Hon hade ätit om jag inte sagt något, det är jag säker på. Äpplen är gott!

 

Nu ska jag ta och lämna soffan var jag ligger i mina myskläder, benen vikta i vinklar jag faktiskt inte trodde var möjligt för en människa.. Snart kommer jag få liggsår, mitt jobb innebär för lite aktivitet för tillfället. (jag klagar inte) Jag äter för mycket och tränar inget alls.. Var ska det här sluta? Jag har sett alla grace 100 gånger nu, läst alla mina böcker.. Jag borde i och för sig fortsätta läsa min nuvarande bok så den tar slut. Jag hoppas att hon blir biten snart och blir vampyr. Hoppet kanske finns för mig trots allt? boken "new moon" är inte alls lika intressant som "twilight" och jag börjar tappa intresset..Nu vill jag enbart veta om hon blir biten eller inte och det får mig att fortsätta läsa..något säger mig att hon kanske blir en varg och romeo and julia historian upprepas på ett underligt vis..Det verkar som om författaren haft brist på ideer och börjar spåra ur i alla fall..det e mest samma saker som upprepas och jag tappar suget att läsa när det blir för mycke "harry potter". Tips på en bra bok, någon? 


Kommentarer
Postat av: Liselott

Ja! Jag har ett tips. Jag vet inte vad du brukar läsa för slags böcker men "The timetravellers wife" var faktiskt riktigt bra! Jag brukar annars mest läsa deckare men den var riktigt bra trots att det var en "vanlig" roman. Dagens tips. :)

2009-01-23 @ 19:40:53
Postat av: johannaperu

"att förstå makten" av noam chompsky (eller hur det nu stavas)...=) det är en superbra bok! puss och kram på dig!

2009-01-23 @ 21:06:38
Postat av: Sandra

Läser din blogg, och funderar på vem farfar är?

Kram S

2009-02-04 @ 09:23:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0