Krock i Abu land

I förrgår skulle jag och Maggi fixa lite ärenden, med det hela slutade med 3 timmars vantan pa sjukhuset. Abu är verkligen hopplöst i vissa lägen och vi beslutade oss för att ge upp med sikte pa Al Whada mall och Thai lunch... Vi är kanske inte helt oväntat, de enda som vill ha taxi när termometern visar över 45 grader i skuggan. Men efter en kort, men svettig, promenad lyckades vi få stopp på en taxibuss och hoppade for ovanlighetens skull in i framsätet. Taxi i abu kan vara en tortyr av kväljande lukter och vilda åk med tungan rätt i mun... När vi sitter där som bäst, haller andan och pratar mat så smaller det. Vi flyger frammåt i bilen, ser på varandra och konstaterar vilken tur vi haft.. Lite smått förvirrat ger vi chaffören 5 aed (vilket motsvarar ca 10 kr) och hoppar ut i taxin. De få meter vi han åka gjorde inte mycket gott för vår svalka och vi anlände till maten varma och klibbiga, men med hälsan i behåll.


Den årliga cuba festen stod på kvälls schemat och jag skulle så klart ha standby hela natten. Men med en blomma i jobb frisyren, Etihad sminket på och en redbull i handen så beslutade jag mig för att ändå folja med. Det är inte ofta jag är nykter på en fest vill jag lova, men det var oerhört intressant. =) så mycket man får se och höra som annars sollas bort i musik och skrik.


Nu ligger jag på hotellet i Geneve och ska strax på italiens middag med gänget. Sen ska vi ut på europas största nattklubb, det här ska bli roligt! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0