Daim i frankfurt

Jag förstår inte hur jag en gång i tiden fick saker gjorda då jag jobbar vardagar. I dag satt jag och pratade med min CM om abu land vilken extrem tid allt tar i den bakåtvända världen... att posta ett litet vykort tar en hel dag. Vi kom fram till att allt nog har med landet och kulturen att göra, i Europa är allt så smidigt.

 

I vårt surr kom vi fram till att vi e rätt välutbildade trots allt och inte alls borde känna ångest.. Hihi... flygvärdens hårda skola har gjort att jag har gått från outbildad till - psykolog, sjuksköterska, polis, väktare, chef, kock, servitris, modell, säkerhets ansvarig, docka, staty och slav- kan det bli bättre? Vår lustiga vardag är en vardag. Jag mins hur mycket jag hade att berätta förr.. nu tycker jag att "inget händer".. om detta jobb någonsin tråkar ut mig, vad ska då lyckas underhålla mig?

 

Jag saknar svenskt, ständigt på jakt efter kopior för att stilla min hunger.. I Frankfurt hittade jag Daim choklad gjord av Milka. Kopian i Frankfurt är sämre än Bangkoks hela kläd-och väsk-samling tillsammans. Jag kan åter igen konstatera att orginalet är bäst. =) Förevigt leve marabou!!

 VS 

 

 

Förresten läste jag att SAS återigen hade vunnit något pris som bästa yrke i Sverige.. =)


Kommentarer
Postat av: Maggi

Ja sjalv at jag en 100 grams swiezernot choklad kaka nu ikvall! det var gott kan jag lova!!! ja tacka vet jag svensk choklad!!!! INGET slar marabou!

2009-04-06 @ 22:17:24
Postat av: sanna

haha, du kan inte smaka =P

2009-04-13 @ 00:24:26
URL: http://[email protected]
Postat av: Danne

du kan allt min vän, men åhhh vad jag önskar du var hemma nu, e sjuk å behöver tröst..... du vet hur ynklig man e när man e sjuk..... vill ha mer smågodis....flyg hit...snäääääääla=) blinkar å blinkar;)

2009-04-18 @ 01:25:37
URL: http://triplx.blogg.se/
Postat av: Sofia

saknar dig....speciellt när du stillar din hunger hahahaha puss puss

2009-04-20 @ 13:01:13
Postat av: Danne

läste just din comm på min sida, blev asglad ju, juli e ju bara 9 veckor bort=)=) glad glad glad min vän=) puss på dig

2009-04-20 @ 17:17:21
URL: http://triplx.blogg.se/
Postat av: Andy

Hej hej stumpan....

haha jag vet precis hur du känner dig med jobbet.

Det är samma för mig,, vi har bra jobb och får verkligen uppleva mycket!!

haha men men allt har en vardag!!

vi måste stanna upp och Verkligen uppskatta ALLT runt omkring oss.. Även om det är svårt ibland, tro mig jag har ofta svårt att se det själv..

Kram kram från de 7 haven utanför Indien

2009-04-27 @ 14:36:53
URL: http://worldwideandy.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0