pizza analys

Pizza är som godast när det bara är skinka, ost och färsk tomat på.. lite ruccola sallad gör susen med en pizzasallad. I dag åt jag nog bland den godaste pizza jag ätit, förrutom den i grekland med Reza som ligger på en stadig första plats.. Jag undar om det är hungern som avgör eller helt enkelt bara att det smakar bra? Hemma kan jag inte äta pizza utan pizza sallad.. och dessa två kan jag äta bara som de är.. vilket borde innebära att de är bättre? ja, jag vet inte.. I dag var jag inte så hungrig och jag åt ensam i hotellsängen så det måste vara det andra alternativet. =) 

 

När jag stod och väntade på min pizza så passade jag på att gå ut och njuta lite av vädret. Restaurangen och hotellet vi bor på ligger så jag kan se alla take off och landing från flygplatsen. Jag riktigt rös när planen lyfte och jag hörde de mullrande ljudet från motorn. Jag verkligen älskar att flyga.. jag önskar bara att våra passagerare var lite mer annorlunda och hoppas jag kommer uppskatta servicen mer nu när jag får min träning. Sen önskar jag så klart, mest av allt..att det var hemma i Sverige...

 

Europa är lustigt, här i geneve tar de inte betalkort någonstans verkar det som. När jag väl skulle betala min iskalla efterlängtade dr pepper på macken så vägrade kvinnan i kassan att ta mitt kort för att summan var så liten. Jag sa att jag hade euro och fick då betala 4,5 euro..för en dr pepper?! i abu kostar en burk 1 dirham..dvs. 1,6 kr.. Vilken skam.. men jag bara måste ha,, =)

 

I dag kom glädjande nyheter, Malin är på nertåg till mig. Hon landar den 17 oktober i abu dhabi. =) Jag har sprungit på moln runt i geneve sedan det glädjande smset. Nu börjar nedräkningen!

 

Jag har haft en bra dag, mötte upp med Lenas kompis som var till oss i abu, Peter, han visade mig delar av geneve jag inte sett och vi avnjöt en dyr och inte allt för god lunch uppe i vackra gamla stan. Jag är tacksam för tiden du tog dig..tack tack tack! Du gjorde min geneve..=)

 

Jag har precis använt min ansiktsmask som jag köpte fråån syrien och döda havet..Känns skönt i ansiktet..=) Bra grejjer..

Jag borde sova som vanligt, men ligger och kuckilurar. Det här är något jag måste tvinga mig själv att sluta med..  Ligger och funderar och funderar på livet och allt rumt omkring så jag bara vrider mig i sängen. Borde försöka nu med en bok för att tänka på annat, annars är jag död i morgon på planet och det är inte roligt.

 

Slutligen.. Sanna, nej jag har inte svensk tv. =) har inte sett ordentligt på tv på månader och änn mindre följt något program.. däremot finns svt.se .. där kan jag se allt när jag vill, hur jag vill när jag har tråkigt eller är sugen på svenskt.. ;) Du är för söt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0