Skola skola skola skola

Det har passerat många dagar väldigt snabbt nu, de flesta har jag spenderat i skolan. Jag läser som sagt första klass träning nu och i morgon har jag klarat av vår andra vecka. Bara en vecka kvar till lönehöjning och en ny utmaning. Att vakna tidigt varje morgon är verkligen inte min grej och jag vill rent av bara spy på mobilen som envisas om att pipa och förstöra mina drömmar. Jag är verkligen nöjd med skift jobb och skulle inte vilja ha det annorlunda..inte just nu i alla fall. =)

 

Som vanligt  ä det smockat med information i skolan och de trycker in så mycket de kan på så få dagar som möjligt... Jag måste verkligen säga att vi har bra grejjer med mycket kvalitets rodukter. Bara det bästa är bra nog... Viner som är så exklusiva att de inte finns i butikerna, rosa salt från australien som är otroligt unikt och faragammo skönhetsprodukter. Franskt fint smör och iransk kaviar. =) sen har vi svenskt bröd ;) och Norskt voss vatten som tydligen är det renaste i världen... Det är kul att lära sig och jag tycker det ska bli kul att väl gå ombord och känna att i verkligen har bra produkter att erbjuda.

Som tur är har inte proven regnat tätt. Det brukar däremot innebära att vi får större prov mot slutet och så blev det så kalart även denna gång. Vi hade både skriftligt och praktiskt prov och det kommer mera. Båda gick super bra och jag fick jätte fint omdömme och beröm. Dessutom blev jag utnämn till "bästa vinkännaren" . Det berodde nog mest på min smöriga taktik som innebar att focusera på att känna till alla produkter och kunna beskriva viner under de praktiska provet. Kunskap är makt! ;) 

 

Livet traskar på, med upp och nedgångar. Jag har verkligen varit i en av de djupare svackor i mitt liv och det känns som om jag börjar få lite fotfäste igen. Mycket lär jag mig här nere och det är bara att se sanningen och verkligheten i vitögat och göra något åt saken. Val är aldrig lätta och ibland önskar jag mig boken "Facit över Louise liv" men då tappar väl livet charmen?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0