Svarta rasister?

Drömmen blev sann och Snön föll tungt över Toront under natten och marken blev vit. Inte gjorde jag snö änglar som jag fantiserat om i månader och inte heller gick jag på den långa promnad jag tänkt mig. Istället låg på rummet och såg ut genom hotell fönstret, det var oerhört vackert och i samma stund insåg jag att denna snö lixom dekorationerna i det vackra slottet där jag avnjöt middagen var mest troligt det mest juliga jag kommer uppleva i år. Så Tragiskt! 

 

Det var kallt, snön var mycket kallare än vad jag kunde komma ihåg. Jag fick för mig att jag skulle promenera tillbaks till hotellet efter middagen, vilket skulle ta mig 5 minuter. Redan efter 10 meter, det vill säga att jag hann runt hörnet, så kändes det som om de få minusgraderna var minst -50 och jag sprang för att haffa den första taxin jag såg. Mitt medhavande sällskap, bestående av två piloter hade inte mycket till val. Jag skämdes lite så jag stolt sagt att jag minsan klarar kylan, jag som är från norr. Än mer skäms jag att säga att jag i dag huttrade när jag satt vid den stora flaggan vid havet, fullt påklädd och såg ut över abu dhabi.. 18 grader och det känndes riktigt kallt, Bra Louise! Jag tycks ha förvandlats till en inbiten arab och det är väl bara en tidsfråga innan jag börjar använda pälsjacka under vinter halvåret här.


I går åkte jag, farfar och Lena till Dubai för att möta lite vänner, grilla och festa. Det var en trevlig tillställning med en imponerande utsikt över det 7 stjärninga hotellet. Runt midnatt beslutade vi oss för att gå vidare, och jag kommer nog aldrig förstå varför vi alltid gör det(?) Förfesten har alltid varit övrlägsen bäst sedan den dag jag började festa.. och det börjar bli ett par fester nu. Hur som hellst så hamnade vi på något stället var det enbart var kolsvarta människor och jag kan nog för första gången verkligen förstå vad en svart pratar om är de talar om att inte passar in och att bli orättvist behandlade. Nu var vi minoritet.. bland alla de som befann sig på klubben så var jag och 2 tjejjer de enda med blont hår och vårt gäng var de enda vita över huvudtaget. Vi fick inte ens gå ner på dansgolvet.. snacka om att diskrimineras för sin hudfärg. Allt ska man vara med om, Världen är knäpp!


Nu är det dax att försöka sova.. hur det nu ska gå efter att ha sovit HELA dagen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0