Sista trippen och en saknad

Sista turen till Singapore bjod pa en ordentlig fest, for forsta gangen pa resan. Vi festade ihop med svenska vanner till Lena, stirrade oss dumma pa de irlanska killarna i kilt och skrattade glatt at manniskorna som njot av ^clinic^. Clinic ar en bar som verkligen berorde mig. Den ar gjord som ett sjukhus med rullstolar, sjuksangar och droppslangar som drinkar. Det var en skon ide som samtidigt lattar upp de barriarer som latt uppstar i dessa lander, men som ar sa vanligt i vart vardagliga liv i Sverige och europa. Det ar skont att se hur manniskor kan le sa mycket och gladjas at livet och manniskor som vi i Sverige mestadels ser som problem och negativt pa.. Ater igen forundrades vi av denna magiska miljo som vi denna gang, ater igen, njot av...

Just nu ar jag i Frankfurt och har precis kommit hem fran en tripp med crew fran innerstaden, En ovanlig liten handelse i Frankfurt da manga ofta stannar pa hotellet och vilar upp sig..  En mysig middag och intressanta samtal om livet ledde till ett langvarigt besok och manga nya kontakter. Jag skams nastan over hur bra jag har det och undrar hur i all varlden jag ska kunna bryta detta underbar monster. Jag har helt klart varldens slappaste yrke nar det kommer till langflygningar och skams nastan over att ha det sa bra.. De ar riktiga as emellanat, men summan av kardemmumman sa ar det en drom som jag aldrig kommer kunna forsta.

Nu ska jag forsoka tvinga min lilla forvirrade kropp till somn sa jag far ngn rutin i vardagen och orkar leva mina lediga dagar i abu dhabi,,en skrammande kansla ar att jag faktiskt saknat allt detta mer an jag trodde att jag skulle da dagarna passerade forbi,, =)

Kommentarer
Postat av: Daniel

Tack vännen, jag ska verkligen försöka klara av det, menar 5 år av ens liv, å de e ju inte så att jag mår dåligt av att vara här å sen kunna vara långledig hemma emellanåt=)

Låter som att Abu börjar kännas som ditt hem=) Flyttar du hem sen kommer du nog sakna de massor....

Kramis

2008-05-04 @ 18:37:30
URL: http://triplx.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0