rån och våfflor

Nu ligger jag i soffan, med morgonrocken på och äter våfflor med glass. I går lagade jag till detta lilla mästerverk och jösses vad gott det var att frossa. =) Jag kan inte ens komma ihåg när jag njöt av detta sist.

I går skulle vi ha en spel kväll, men med fel risk i handen och trötta kamrater avstyrde vi och flummad mest i soffan med TP frågor som ingen kunde svara på. Vi var ut och seglade i lördags, en mysig eftermiddag me en vacker solnedgång över abu dhabi.

Det har hänt mycket de senaste dagarna. En vän har blivit rånad och knivskuren här nere i abu land, vilket e bra skrämmande med tanke på att samma natt mördades två personer, på samma sätt, av en illegal liga som härjar här nere just nu. Jag håller tummarna för att de duktiga poliserna får tag i dessa personer omgående med hårda straff som följd. Tack vettja abus rättsystem med fingerklipp och livstid.. Tyvärr så är allt så tjorvigt här nere och saker flyter inte lika smidigt som hemma. Gossen tvingades sitta i fängelse ett par dagar, men skitigt knivsår i armen, för att de inte talar engelska och därmer fick för sig att han varit indragen i ett slagsmål. Papper hit, papper dit.. och var finns hjälpen? Jag hoppas vi får en lösning på detta elände väldigt snart.

Nu slutar min standby alldeles strax och jag ska bege mig mot stranden.. =)

Kommentarer
Postat av: Liselott

Va, skojar du? Fingerklipp??

2008-05-26 @ 20:26:16
URL: http://sistabloggaren.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0