En Cykeltur till hjärtat

I dag har jag haft en lat dag, bortsett det lilla städ-ryck jag och Frida gjorde här hemma så har jag mest bara legat i soffan och funderat på om jag åter igen ska äta köttbullar och spagetti.Det är verkligen gott... Jag förbannas mycket över denna Mohammed som började knycka, dumma städare. Vi behöver en ny. Det håller inte annars..

Jag tittade lite på min hundkurs som jag kanske skulle ha tagit tag i för lite över ett år sedan. Det är otroligt intressant och jag fastnar lätt i allt som har med rumpor och parasiter att göra..=) Jag avbröts däremot av Farfar, Sofia och Maggie som ville ut och cyckla. "Varför inte?" tänkte jag och skuttade ner med träningsbyxor och glasögon.

Det var en trevlig cykel tur efter cornichen som började med en borttappad Sofia och lite panik från Maggie håll, Jag och farfar höll oss lugna tills vi hittade henne, menjag tror vi alla blev lite skrämda ändå. Man vet juh faktsikt aldrig vad som kan hända här med en söt liten blondin i ett arab land som detta..=)

Vi cycklade bort till vår ambasadörs villa, OJ OJ vilket ormråde, här stod den ena vackra bilen efrer den andra och blänkte bland villorna värda mellan 12 och 15 miljoner dirham, Vilket paradis bostadsområde..=) vi cyklade vidare och hade en fantastisk utsikt över palatset innan vi avslutade med en mysig fika nere vid vattnet.

Vi ojjade oss över alla Svenskar som lämnat oss och skrattade gott åt lite minnen från vissa av de stjärnor skott vi fått ha i vårt liv en liten stund. Så mycket fantastiska människor, och vem vet om vi någonsin ses igen?

Det är såna här dagar som fastnar i hjärtat =)

Kommentarer
Postat av: Danne

ju mer du pratar om Abu Dhabi desto mer längtar jag dit....... vill ha december nununu haha

2008-05-06 @ 22:55:07
URL: http://triplx.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0