Paranoid

Flygningarna till Pakistan med tillhörande passagerare kommer nog alltid vara sig lik, precis som klagomålen angående det lilla förvrängda plan vi flyger.

Jag kan verkligen förstå att passagerare, som betalat multum för våra kända sängar ombord, skriker rakt ut när de helt plötsligt får syn på en vanlig ekonomi stol - med endast ett extra bord som plåster på såret. Men vad jag aldrig kommer kunna förstå är varför i hela friden vår in-checkning inte lyckas informera våra gäster om detta och skona oss från lite elände. Till och med destinationer med mindre utbildade människor, och som dessutom inte ens är vår bas, lyckas med detta lilla projekt. Men jag antar att mark personalen arbetar precis som vi - att bara få det hela överstökat så fort som möjligt när vi flyger dit vi gör.

I dag slapp vi klagomålen om att ha en kvinnlig kapten i alla fall, men det kanske mer har att göra med att folket inte talar engelska än att de inte är fördömande. =)

Jag har mest bara flugit de senaste dagarna. Blommorna på bordet har redan dött och ett års dagen firade jag och Lena där vi startade allt -Zenit. 

Jag har haft en produktiv dag i dag med en flygning, ett tappert försök till att studera och ett behövligt rengörande av mitt grönskande akvarium. Det är nog det enda som "lever" här i huset för tillfället och konstigt nog verkar de trivas ju grönare det är. I går städade jag dock ut hela kylskåpet och där fanns det också saker som levde..urk! Jag saknar Mohammed, vår städare.

Nu räknar jag snart timmar! =) Det är inte länge kvar, tiden går verkligen fort. Jag försöker förbereda mig inför besöket av .mamma med systrar och baby genom att  studera det mesta av mina års prov nu. Koncentrationen är väl "så där".. och jag har helt klart glömt bort för mycket. Jag räknade snabbt ut att när jag väl flyger de stora planen igen, så har det gått ca 6 månader.. det är en lång tid.. men det här med proven ska nog gå bra ändå. Får lov att skärpa till mig lite bara.  

Jag har även skickat ett milslångt mejl till min syster angående säkerheten för små barn ombord. Jag litar tyvärr inte på våra nya stjärnskott då jag vet hur förvirrat allt är i början och tyvärr hur den slappa attityden bland många Crew dominerar. Med tanke på hur snabbt - och framförallt oväntat - olyckan är framme så vill jag ha det viktigaste sagt själv för att skydda dem. Ibland tror jag bara att jag kan vara lite väl paranoid gällande säkerheten, fast kan man egentligen vara det?

Nu är jag bra yr i bollen i alla fall efter allt läsande och knapprande.. Förmodligen inte lika som Lena och Frida som var på kamping äventyr med Farfar, men trött är jag i alla fall och sängen ska få sig ett besök. I morgon ska jag på rock konsert i öknen i dubai och jag ser verkligen fram emot denna afton med flickorna. =)

God Natt

Kommentarer
Postat av: Elsa

Gillar dina långa blogginlägg :) Kul att läsa

2008-03-24 @ 18:35:11
URL: http://www.elsahofverberg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0