Bjudning och nationaldagsfiande

I går for vi på en väldigt fin bjudning till ära för vår svenska nationaldag som vi inte ens firar i Sverige. Det skulle egentligen hållas den 6 men då en viktig shejk plötligt dog i en helikopter olycka, fick det hela ställas in och flyttas fram.

Lokalen gick i Gult och blått med små bord var snacks fans utplacerat. Allt som gick att äta var typikst svenskt så som leverpastej, lax, sill, köttbullar, prinskorvar, prinsesstårta och mycket mer.. Sveriges och UAEs national sång spelades och flaggorna var målade på väggen. Tyvärr hade den lilla indie som gjort arbetet, målat vår svenska flagga åt fel håll så det var kanske en aning olustigt.. men vem är förvånad? Vi skrattade gott.

Efter mycket bla bla tal från vår egen amabasadör så skar de upp tårtan och tog fram absolut vodkan. Den serverades från ett av alla de isborden som fanns utplacerade och jag måste verkligen säga att det här landet är helt otroligt när de kommer till att arrangera händelser som denna.

Jag kände mig till en början en aning malplacerad bland alla viktiga personer, det var stelt och alla gick artigt runt och hälsade på varandra. Våra små coctail klänningar sken upp bland alla kostym nissar och stämningen lättades upp i samma takt som spriten kom in och snappsvisor tog över ljudet i lokalen. Tyvärr gick då våra arabvänner hem, de hade tagit på sig en mantel i gul blå och gjort sitt bästa för att förtå sig på våran kultur, dock tror jag inte det föll dem i smaken.

I dag är jag bakis, mår verkligen inte bra och jag börjar inse att jag nog är för gamal för dessa galna fester. Jag skulle egentligen ha åkt ut på en ö för att spela in ett avsnitt till ambassadörerna, men det höll verkligen inte för mig.

Nu ska jag fortsätta vila, ikväll spelar Sverige och jag gör allt för att återhämta mig och ladda om så jag kan vara med och ge suport till vårt lag med sverige kläder och öl.

Kommentarer
Postat av: elle

För gammal gumman? nu får du ju ge dig, du är ju ung och fräsch och festas ska det göras! Längtar till du kommer hem! puss

2008-06-15 @ 16:32:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0