London och hemlängtan

Det har hänt en hel del i vanlig ordning..

Nu var det dax att åka till London. Jag blev utringd på standby efter en hemskt dålig natt och stressade till flyget. Väl framme inser jag till min fasa att det bara är nya som ska jobba just i min zon. Med världens längsta flygplan som fyller oändligt många passagerare behövs det lite speed i folket och erfarenhet. Jag kan inte förstå varför etihad envisas med att placera folk som de gör.. Alla var vi en gång nya och jag har all förståelse för att dessa små stackare som kastas in i flygvärlden inte är kung i branchen, jag tycker mer synd om de stackarna som får en mindre rolig start på sin resa med Etihad. Det var bara att bita ihop - som så många gånger förr - och göra det bästa av situationen. Jag slet som ett odjur och jobbade nog för fem, skjortan kunde jag bokstavligen talat vrida ur vid landning och jag var helt utmattad. Jag har inte varit här länge och är långt ifrån senior i flygvärden, men i Etihad ålder börjar jag bli gammal.

Det är sådana här dagar som jag verkligen känner - vad i hela friden sysslar jag med?

London är en otroligt vacker stad, vi åkte ner till centrala city och njöt av de vackra sevärdigheter som finns, Big Ben, backingham palace, london bridge, london eye och så mycket annat vackert som vi lyckades passera.. vi strosade runt vid älven och avnjöt god mat innan allt stängde och vi tvngades hem. Det är lätt att glömma att många ställen i europa faktsikt stänger vid tio tiden på kvällen när allt är öppet så gott som dygnet runt här nere... för att inte tala om det minst sagt chockerande taxi priset på hela 70 pund, när inget nnat alternativ finns -  tunnelbanan har slutat gå!

Dagen efter vaknade jag av ett samtal från min kära vän som kommit med morgon flyget. Jag skuttade upp och vi begav oss mot staden igen för en härlig lunch i vårsolen och ett besök på Madame Tussaud.

Det händer mycket här nere som ger hemlängtan.. Jag har haft många jobbiga flygningar, företaget tar konstiga beslut och samhället tycks inte bli mer organiserat det heller..

Nu ska jag laga köttbullar och mumsa det, jag längtar hem!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0