Hopikok och Indien

Jag har hunnit med en sväng till Indien bland alla mina vändturer. Det var en lyckoresa på enbart fyra timmar och sedan hela 24 timmar i Indien för att flyga fyra timmar tillbaks till Abu Dhabi.Det händer verkligen inte ofta och jag verkligen njöt även om flygningen är en ren mardrömsresa. Resan var som alla andra indie flygningar där wiskeyn och ölen tog slut första sektorn. Det hela gjorde kanske inte saken bättre att en av mina crew gick runt med en bricka med glas och is i ena handen och en flaska wiskey i den andra. Hur dum får man bli? Ibland undrar jag verkligen var Etihad hittar vissa av sina anställda.

 

Resan tog mig denna gång till Trivandrum i Indien och vi fick som råd att inte lämna hotellområdet. (tydligen väligt oroligt utanför) Vi är bosatta på en mysig liten resort med all potential att vara bäst. Men mycket brister på en gång. Vi välkommnas med ett blinkande meddelande som säger "Welcome Etihad airways" vilket kanske kan förklara den massiva flocken av indiska män. Detta välkomnande går verkligen i mot hela flygvärldens policy - att vara diskreta. 

 

Nåväl, mitt rum var helt perfekt, förrutom att min frukt var mögglig. Terassen har en mysig utsikt och stolarna var verkligen härliga.. Jag satt där och njöt av min lediga tid, tyst och skönt var det. Poolen var ren och det var var så gått som tomt denna dag på hotellet. Sen fanns det så klart mindre bra saker. Min fisk var full av ben och potatismosen som enligt inden hette "smached potato" var sockrad. Min cola var över tre månade gammal och smakade minst sagt urk. Jag beslutade för att gå tidigt i säng och fick en ordentlig, välbehövlig vila. Jag vaknade dock mitt i natten och var hungrig. Servicen är helt fantastiskt bra på stället och de passar upp oss som kungar. Jag beställde en minestrone soppa och vitlöksbröd, för de kan väl inte gå fel? Soppan var totlat överkokt och vitlöksbrödet smakade möggel. Jag var orolig att de glömt att de ska väcka oss så jag vaknade lite innan. Men de gjorde sitt jobb väl ochstod utan för min dörr för att bära min väska. Rykten säger att vi ska byta hotell så snart kontraktet är över. Anlednignen till att etihad valde ett hotell som inte de andra bolagen bor på är helt enkelt för att flygplats managern var släkt med ägaren av resorten. Inte undra på att vi är kungar och den lilla mannen tackar nog sin släkting, även om det hela bara varar i sex månader, ;) personligen gillade jag stället isgi, de gör sitt bästa. Dock måste de fixa problemet med kvaliten på maten för äta måste vi.

 

För övrigt strider jag nu för min hembiljett, det här företaget är verkligen helt fruktansvärt värdelösa när det kommer till organisation och kunskap. Ibland förundras jag över det faktum att de över huvudtaget lyckas få ett plan att lyfta med tanke på hur veksamheten bedrivs. Men det ska nog lösa sig och jag landar förmodligen hemma i Luleå som planerat, inshalla.

 

I dag har vi haft ett dubbelbesök på biografen och ett spännande restaurangbesök på en kinesisk liten restaurang vid namn Hot pot. Det hela gick ut på att vi fick ett papper med massor av olika alternativ. Vi kom på hur det hela fungerade efteråt och jag är fullt övertygad om att nästa besök blir bättre. Nåväl, vi kryssade lite här och där vad vi ville ha och vipps hade vi massor av olika saker på bordet så som rått kött, okokta nudlar och grönsaker. Vi trodde så klart att detta skulle ske i ett kök och serveras til oss. Vi hade tre olika soppbaser och brinnande eld - Nu skulle vi alltså mixa våra soppor själva och det blev minst sagt spännande reslutat. =) Annorlunda, gott och roligt. Dit återkommer vi..trots vårt lilla komunikationsproblem med servitrisen.

 

Nu ska jag se ännu en film innan jag sluter mna blå för natten.

 

Vi ses snart, jag behöver verkligen semester!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0