Sidney och cassino

Det är många som lämnar oss här i Abu Dhabi och det förvanar mig ofta då det är människor jag trodde skulle stanna länge. En efter en droppar de av som små flytt fåglar påvag till ett annat land.. skillnaden är bara att de aldrig kommer tillbaks. Jag som trodde att jag skulle vara bland de första. Nu har även Mirja lämnat oss, Diana, Anna och vär älskade norbagge Espen - som lärt oss så otroligt roliga ord och förgyllt vår vardag med många skratt. Det blir otroligt tomt här och vi som är kvar får verkligen lov att halla hårt i varandra. Jag undrar bara, vem blir här näst att åka?

Espens hejdå fest var på stans kanske finaste restaurang, traders vic, var maten alltid är perfekt och drinkarna lagomt starka. Som vanlig levde vi rövare och jag tackar min lilla kropp för att den sa ifrån och inte följde med på de ökända efterfesterna hos Espen till sju på morgonen.. Jag hade nog itne rört mig på två dagar i så fall.. haha

Jag kom hem från Sidney i går natt. Det var en en mardröms flygning dit - men som vanligt skiner australien med all sin glans. Då S fyllde år beslutade vi oss för att samla ihop nästan hela crewet till en fin middag på en exlusiv liten köttrestaurang. Vi gluffsade i oss med god aptit och avnjöt underbara viner. När tallrikarna var skrapade och vinet slut bestämde S att vi två skulle fortsätta kvällen på cassinot. Vi spelade som milljonärer och skrattade då den lilla bollen for i fel nummer grop. Däremot lyckades vi vinna tillbaks pengarna på poker och avslutade därmed kvällen 650 aus dollar rikare. Bra nöjd var jag då det var mina beslut som åstakommit vår vinst och jag somnade som en trött björn för natten.

Det är otroligt hett ute nu, solen skiner och alla djur som någonsin funnits här måste ha rymmt till svalare breddgrader. Jag gömmer mig i ac.n, i hopp om att ett under ska ske och jag ändå blir brun.. Jag njuter av älskade mc donalds burgare och gluffsar i mig donkin donuts utsökta sockerbollar med en diet cola i handen. "Grace" är på i bakgrunden och nu ska jag se på mera webtv. Denna slappa livsstil har blivit ett hemskt beroende och jag är i akut behov att ändra mina vanor.

Snart ska jag på min hederligga massage, men först en tur med vattenskotern och se på solen som sakta går ner över Abu Dhabi.

Jag ler, dagen är vacker och snart kommer jag hem på semester. Frågan är om livet kan bli mycket bättre än så här?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0