Hej då Abu land, Hej svearike =)

ag fick mig en underbar tur till Kula Lumpur. Det blev lite shopping i vanlig ordning innan jag helt oväntat sprang på ett ett fisk spa i jakt på vanlig massage. Jag blev så inspererad av Maggies besök i Singapore så jag var bara tvungen att prova när jag ändå hittat ett. Min tanke var att bara toppa fötterna och låta fiskarna tugga sig mätta på dessa, men den lilla asiaten övertygade mig om att hela kroppen var "much better maaadaaaam" och innan jag visste ordet av det sa jag "ja" och kroppen låg nedsänkt i en basäng med 100 tals fiskar som tuggade på hela min kropp. Det var minst sagt obehagigt, till en början, men efter en stund kändes det mer som ett bubbelbad. Efter att de gnagat i sig all den döda hud de kunde på de 30 minuter de hade, klev jag upp och lämnade flocken av besvikna fiskar kvar i badet. Reslutatet, Baby hud!!! =) Förhårdnader på fötter är borta och händerna är så otroligt mjuka. Det var helt klart den bästa behandligen jag någonsin fått. =) Rekomenderar detta varmt om ni springer på det någonstans i världen.. =) Dr fish!

Det blev en flygning till Kartum istället för vila.. Kan bli gråhårig och galen på Etihad. Jag har verkligen stressat för att hinna med allt inför hemresan. För ovanlighetens skull är jag ute i sista sekunden och jag vet faktiskt inte ens vad jag har fått med mig i väskan. Jag fick dessutom springa och nödköpa en ny väska då min andra inte gör som jag vill. Jag borde ha gjort detta för länge sen, vad är det som händer med mig?! 
NU är jag är nöjd i alla fall och det bär snart av mot bra mycket kallare breddgrader. Jag och Frida har laddat inför vår resa hem med en snabbtur i den stekande hettan och för att njuta av det kristallklara vattnet och lugnet vid havet. Vi lyckades tajma in när araberna sover men fick tillslut tag i de sista presenterna. Vi har hunnit med att köpa massa gott att snaska på (vi är rätt less på flygplansmat) och springer nu runt som små nervösa höns här hemma och hoppas crewet e nice så vi får skumpa.. Vi har köpt lite godis som muta =) hihi..

Fiskarna är förberedda med flaskor av vatten och medicin så Lena enkelt kan ta hand om de små vackra liven är jag är borta. Det är tur det inte är en hund, det är galet hur sjukt mycket tid jag lägger ner på de där simmande kräken. Haha..

Jag har inte sovit sedan i går morse så jag känner mig lite virrig.. men nu ska jag ducha och göra det sista.. ville bara skriva en rad och säga.. 

Hej då Abu land för en liten stund, nu flyr jag mor svalare väder och åker hem! =)


Kommentarer
Postat av: sanna

Nu är kommunikationen upprättad igen, och allt känns såå bra! Bästa är att du är hemma nu!=) puss

2008-07-30 @ 22:40:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0