solen och avsked

Nu sitter jag här innomhus och kuckelurar på vardagen igen. Ute skiner solen och jag har inte alls dåligt samvete.. egentligen borde jag kanske ta vara på den vackra dagen innan de blir på tok för varmt för att vara ute, fast... det e inte så konstigt det känns som om jag kan unna ännu en dag innomhus då solen alltid skiner här nere. Jag kommer nog aldrig sluta förundras hur underbar livsstilen är här i Abu Dhabi. Jag surrade en snabbis med min älskade "spännbögs farfar" och återigen kunde vi konstatera att landet här inger livskvalite utan dess like. Jag är bara så ledsen över att de på ngt sätt är så otroligt jobbigt att leva här bland alla dessa undeliga människor och den annorlunda kulturen, för att inte tala om företaget jag jobbar för.. fast det kommer säkert vara det jag saknar den dag jag tackar för mig. I dag kom jag nämligen på mig själv när jag låg i soffan och lyssnade på de arabiska bönerna.. dessa snurrar ständigt på tvn så väl som utomhus i mickarna.. jag reagerar knappt längre utan kan de snart utantill, allihopa.. Det kändes aning oroväckande och jag skyndade mig snabbt att byta kanal.. haha

Jag var till läkaren i dag och frös bort ngt under foten.. det gjorde ont,, =(

Jag har svårt att se mig bo i Sverige igen. Just nu funderar jag på ett nytt projekt, studier i Australien? Det lockar..=) Det uppenbart att jag börjar bli rastlös och behöver något nytt för att mätta min raslösa själ. Etihad ger mig inte så mycket längre, inget är särskillt nytt.. kanske har de med 320 att göra eller börja jag rent av bli mättad?

Dax att vila , ikväll vinkar vi tyvärr av Mikalea som bestämt sig för att lämna oss.. =( Det börjar bli för många nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0