Italien och nya vänner

Hej och hå nu har det hänt mycket. Jag hade ett par dagar ledigt och passade på att besöka vackra Italien. Vi bodde på alla dessa små mysiga motells gjorda i sten med fantastiska gårdar, då vi ringlade oss ner i södra i Italen genom mängder av vackra byar. Jag passade på att besöka det lutande tonet i Pisa. Jag besökte toscanas happnandsväckande landskap via hästryggen.. helt klart det bästa sättet. Vi passerade genom öppna slätter, vingårdarna avlöste varandra medan fåglarna kvittrade i kapp. Jag njöt som fisken i vattnet att återigen känna vårsolen värma min kropp, höra hovarna mot marken och känna frisk luft i lungorna. Jag har ätit så mycket god pizza med skinka att jag vill kräkas och avnjtit fantastiska italienska viner. Att åka till europa och samtidigt träffa på normala människor är verkligen som balsam för själen. Det är helt omöjligt att undgå känslan av hemlängtan till den svenska vackra sommaren och våren här nere.

Europa är verkligen ett civilicerat, välorganiserat samhälle. juh mer jag är borta och juh mer jag inser så kommer jag bara fram till en och samma sak. Sverige måste vara ett av de bästa länderna som finns att leva och uppfostra barn i, det sorgliga är ekonomin. Hur folk lever, går till jobbet mån- fre , festar till på helgerna och inte orkar mycket mer än så..hur man ständigt jobbar för att kunna leva.. att man inte har orken eller tiden att njuta. Det är den stora skillnaden med att bo här nere. Kulturen är så annorlunda, livsfilosofin och möjligheterna att bara göra en sån enkel sak som att ta en sen fika en måndag kväll.

Hur som hellst väcktes många små idéer i italien, jag skulle mycket väl kunna tänka mig att öppna ett litet motell med sex hästar och göra det till en mysig turist attraktion i toscana.. =) Detta ställe är trots allt rankat som en av världens måsten att se och ett av världens vackraste ställen. =) Vi får se..

Nu har jag städat större delen av lägenheten, vår mohammed börjar bli lat och huset likar en svinstia. Jag har lämnat igen den andra sköldisen som Doris mobbade och investerat i nya fiskar.( då Doris makabert dödat de två jag hade). Nu har jag fem färglada vänner som simmar runt - alla utan långa fenor. Min lilla bitska dam får en sista chans.

Dax för vila och därefter en flygning till beirut.

Kommentarer
Postat av: elle

Jag tycker din idé är helt fantastisk! spåna vidare på den :)

2008-02-10 @ 10:22:18
URL: http://ellesblogg.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0