service

Det händer mycket i abu på få dagar och det enda som kanske aldrig förändras destomer snabbt är temeperaturen och solens närvaro.

 

Mina och Fridas utekväll blev väldigt lyckad med gott vin, härligt besök på sax och en avslutning med dubbelefterfest hos farfar och oss. Jag tog det rätt lugnt med alkoholen och tackade mig själv för det dagen efter då vi inte låg i sängen försen runt 8 tiden på morgonen.. och då efter ett x antal skratt och tårar som fallit ..

 

Jag hade nästan glömt hur mycket service det är här nere med så enkla saker som att bildörrar som öppnas när taxin stannar, ett vänligt hej på toaletten när man öppnar dörren för att göra sitt. Jag nästan hoppade upp i taket där hon stod i sitt hörn.. Det är saker jag kanske inte riktgit tänkt på och som jag lätt numera tar förgivet. Det är faktsikt sorgligt att se hur den lill filippin som mer eller mindre bor på dass alltid ler och serverar, håller skinande rent och guidar en vilken toa man ska ta.. där står hon, äter var andra skiter och jobbar för ingen lön alls. Det är nästan så att jag skäms.

Ute på nattklubben står alla borden fint iordning gjorda med helrör eller skumpa.. Måttligt inbjudande. =) Folk slinker in och ett och annat bord blir taget,, medans de andra dukas av och vi som bara valt at ta en drink för kvällen får plats att sitta ner. Precis som var du än befinner dig på jorden kommer pengar alltid att komma först och därmed servicen, men även om man valt att bara ta en drink eller två här nere så är servicen är inte dålig för det.... När ölen i glaset minskat och det rymmer mer från flaskan kommer det en fin servitris och fyller upp. De ser oss, de har en känsla som många andra ställen saknar och jag bara njuter av att bli uppassad.

 

I dag fick vi vårt schema.. Jag blev för första gången på länge oerhört glad. Jag ska nu bli IS tränad, och för er som inte förstår vad det innebär så är det att jag nu ska tränas för att jobba i vår första och andra klass. Dvs att bättre service än så har kan man inte ge ombord ett flygplan. =)  Skumpa, riktigt fin restaurang mat.. Äckligt rika passagerare, prinsessor och kändisar. Flygningarna blir förhoppningsvis bättre än vad de varit tidigare och jag får löneförhöjning. Jag har haft lite mål när jag kom ner hit och snart har jag nått alla.. =) Det ska bli tråkigt att vara på marken en hel månad och kliva upp tidigt varje dag..mån till fre.. Att flyga är som en giftig drog, men jag vet att det ger mig något i retur som förhoppningsvis gör mitt liv här nere ännu bättre.

 

I morgon är det dax att åka till USAs ambassad för att få mitt visum dit. Det känns som om jag har lite medvind just nu och tro mig när jag säger att det behövdes.


Kommentarer
Postat av: Sandra

Vad kul! Lycka till med IS kursen, du kommer klara det galant! :-)



Mvh Sandra (cabincrew hemma i sverige) :-)

2008-08-25 @ 11:40:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0