Sagolika liv, Sagolika Singapore

Nu kommer ännu ett dröm inlägg och jag får nypa mig i armen för att föstå att det är sant. Jag och Lena fick vår efterlangtade dröm resa till Singapore och Brisbane, nio dagar borta, nio dagar semester. Ibland är vårt jobb verkligen en dans på rosor.

Vi börjande med 4 dagar i vackra, sagolika underbara singapoor som verkligen var allt över min förväntan. Etihad har snällt nog placerat hotellet mitt i staden och i mitten av alla nattklubbar, barer och restauranger. Bara ett stenkast från china town. =) De är verkligen kreativa i på denna lilla ö och har skapat barer som tagna ur sagor.
Vi satt i bara timmar och stirrade innan vi ens kunde börja njuta av drinkarna.

Vi njöt som fiskar i vattnet, åkte båt som turister och fotade som japaner. Vi drack som svenskar och sov som utslagna björnar, det här är nog första gången jag verkligen känt av att jag var jetlaged. Vi for till uppbyggda sentosa island där vi förverklade drömmar. Jag har alltid velat bada med delfiner, men aldrig haft chansen.. även denna gång fick jag lägga planen på hyllan. Med min tur hade delfinerna så klart en dag ledigt i just badandet med oss turister, däremot fick vi klappa dem och se på när de uppträdde lite enkelt. De såg friska ut och var rätt läckra när de dessutom var rosa (visste inte ens att det exicterade). Jag satt som ett tänt ljus med andan fast i halsen och bara stirrade. Vi mötte vilda apor som knöck maten från borden, hemskt charmigt enligt oss, men mindre roligt för folket runtomking. Vi åkte linbana upp i berget och någon typ av plåt lådbild ner. Vi strosade runt i timmar i undebrara cinatown och möttes av dofter, folk och vibbar vi längtat efter att få se..

Vi lämnade singapore och for vidare till Brisbane..

Fortsättning följer.. ;)

Kommentarer
Postat av: Danne

tack för tipsen lilla vän=) så du tyckte jeansen var fula? haha de e ju de senaste i sverige=)=)

Du jag hoppas H får jobb så han kan hänga med till dubban......fan de låter ju sjukt roligt me allt man kan göra där nere.....jag kommer vara i paradiset med alla dom grejerna haha....

Du singapor grejen, fan vad jag önskar jag varit med er dit...låter ju helt underbart.....pussss å kram på dig my friend

2008-04-30 @ 16:53:42
URL: http://tripllx.blogg.se
Postat av: Reza

nu får du väl ändå lägga av...hur mycket roligt ska man behöva höra om världen omkring när man själv har benet i en björnsax?! Nu får det vara nog!!

2008-04-30 @ 21:20:30
URL: http://rezas.blogg.se
Postat av: Petra

Gå gärna in på min sida och läs om mina "analyser" av barnsagor.. :)

2008-05-09 @ 22:23:18
URL: http://www.petra79.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0