Hyra i form av Max pommesfrites?

Hej alla kära!

Nu sitter jag här hos Elle igen och måste nog erkänna att jag snart måste börja betala hyra.. fast det gör jag kanske redan i form av mat?

Till skillnad från Elle så har jag juh hållt mig rätt bra från bulla och sånt i dag.. jag rusade till mamma och var framme redan efter 20 min. Rätt stolt var jag faktiskt med tanke på hur lite jag rört mig den sista tiden.

Jag gluffsade glatt i mig maten som serverades, trots att det var isterband (tror mamma blev lite förvånad då jag valde bort huvudmåltidens poäng - köttbullarna. Men å andra sidan så åt jag juh dom kalla medan resterande del av maten tillagades)

De sålde diskmaskinen i dag, det är lustigt hur oplanerade folket är egentligen.. som köper en maskin utan att ha provmätt hemma, de kom tråkigt nog fram till att det inte passade in riktgit när de väl kört hela vägen till gammelstad och släpat maskinen upp och ner, in och ut.. . Jag lämnade stället när de nya köparna kom och mamma ringer mig för en uppdatering.. Affären gick "så där fort" då de tok prutade på något som redan nästan skänktes bort. Nåväl, detta par var kanske aningen roligare då de inte ens hade med sig något att hämta maskinen med. De bar tydligen ner den till en bil utan bagage och försöker få in den i baksätet. Tappert försök, men jag tror till och med kloka Signe förstått bättre. Jag sprang/gick ialla fall hem till syster, men fick ganska snabbt håll och andnings problem.. inte helt otippat med minus 10 grader och all mat i magen - för som vanligt är jag dålig på att måtta potionerna

Till på råga av all denna motion, håll i er nu, så gick jag sedan hit till Elle från syster. Mötte upp en gammal vän efter vägen och vi sökte förbryllat efter ngt ställe att köpa godis. Tyvärr fanns det inte =/.. (ännu en grej som är hemskt bra med älskade Abu Dhabi där allt finns tillgängligt nästan hela tiden, med hemkörning) så vi började se filmen "kocken"- utan tilltugg. Grattis Louise!! Det hela resulterade i att jag var tvungen att gå till älskade max och investera i hamburgare. Självklart protesterade folket lite, men med maten på bordet och med facit i hand var de två små själarna minst lika nöjda som jag!

Så kvällens intag, inte dagens totala:

- isterband med 3 potatisar (massa smör) och saltgurka.
- max burgare - utan dressing och lite pommes med riktig cola.

Nu ska jag återigen ta ett glas vatten för att lägga mig brevid Elle och surra lite.

Med vänlig hälsning Louise

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0