olyckan i öknen

Då knackar julen på dörren och klapparna ligger under granen. Det skulle egentligen inte bli något klapp köpande men Frida bröt vår fina lilla regel och här sitter vi nu med klappar upp över öronen.. Mysigt i och för sig. =) Jag hittade så klart den perfekta klappen till exakt alla utom till de som skulle få klappar i år.. Jag har nu kunnat konstatera att pressen på mig att hitta den perfekta saken med den där speciella känslan bakom gör min skalle totalt hjärndöd. I år hittade jag miljoner ting till min förlorade andra-hälft och familj.  

I morgon ska vi handla skinka, köttbullarna kommer från Sverige, potatis, leverpastej, glögg och annat gott har vi också fixat. Det blir ett litet julbord i alla fall.. =)

I dag har jag legat på standby, men då det bara avgick ett plan som jag hade kunnat bli utringd på så beslutade vi oss för att åka ut i öknen med 4 hjulingarna och leka av oss lite så här i juletid.

Det är OTROLGT roligt att köra runt i djupsanden och vara helt vild, kulle upp och ner, hopp och gupp. Sand stup ner och jag vill lova att man blir som barn på nytt ... Det är så otroligt vackert att åka runt bland de orörda sanddynorna och se solen gå ner i horisonten.. Jag önskar verkligen att jag kunde dela det här med alla som jag bryr mig om. Öknen är en otroligt vacker plats som vår moder jord verkligen skapat med omsorg.. 

Nåväl..vi passerade en hästfarm med vackra arabhästar, kikade på dessa en stund innan jag beslutade mig för att nu så skulle jag minsan visa Lena "hemligheten" varför de gick så bra för mig i backarna. GRATTIS Louise.. Jag tar fart rakt upp för jätte branten, Lena fastklistrad mot mig och ska till att bromsa precis på toppen för att rulla ner - men gör uppenbarligen inte det. Vi utan störtar ner för sandstupet med huvudet före. 4 hjulingen flyger på och över oss och vi snurrar ner som små käklor i sanden. Lena såg ut som en struts som kört ner skallen i sandgropen när hon slutligen kikade fram genom sandmolnet med enbart 2 ögon synliga. Jag blev otroligt chockad över att jag inte klarade denna prosffiga manöver denna gång och såg Ozzy osborn framför mig med nack kragen och halvt förstörd för livet.. (och då inte av droger denna gång).. Efter ett par långa sekunder insåg jag att jag inte dödat min älskade vän och att jag själv klarat mig undan med lite skrapsår - och vi brister ut i gapskratt. Lättnad!

Det är den andra olyckan den här veckan som hade kunnat sluta riktigt illa. Den förra var jag inte inblandad i, men Lena och Frida blev påkörda bakifrån i trafikljuset och orsakade en seriekrock med fem bilar varav tre personer svårt skadade. Som tur var klarade sig tjejerna helt utan fysiska skador..

Jag har börjat återhämta mig efter min tok hemlängtan och njuter numera av dagarna så gott jag kan. Flygningarna upp och ner till alla hemska destinationer går bra, även om de är stressiga och varje flygning känns som ett långt träningspass. (vilket i och för sig kan vara bra för mig) Vi får bra mycket mer ansvar nu, vilket jag faktiskt uppskattar.

Det blir en märklig jul i år. Den riktiga känslan har inte riktigt kommit ännu och jag tvivlar på att de kommer infinna. Solen lyser varmt om dagen och vi går i shorts. Sanden ligger som den ska och snön är saknad. Det blir inget stall på morgonen, Ingen middag med den familj som jag levt med i hela mitt liv.. Inge besök till en kär och speciell pojkvän med älskad extra familj, men det här ska nog gå det också. =)

Jag vill bara säga att jag tänker på er alla väldigt väldigt mycket och hade kunnat ge bort min ena arm för att få en "vanlig" jul. Ni är hemskt saknade en kväll som denna.. Men det vet ni nog redan.. =)

God Jul!

Kommentarer
Postat av: elle

God Jul gumman! Jag tänker på dig.
Vet du, jag har jobbat 40 timmar den här veckan, snart kanske jag kan komma och leka i sanden med er, hihi :) puss

2007-12-24 @ 10:16:32
URL: http://ellesblogg.webblogg.se
Postat av: Reza

Du det låter himla trevligt det där med fyrhjuling. Det är skönt att höra om ngt så vackert och framförallt varmt som öknen! Hoppas du får en God Jul nu med dina vänner. Varma hälsningar // Reza

ps, ett julkort i elektroniskt format ligger här och väntar på dig.

2007-12-25 @ 00:59:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0